Udržitelnost je pro nás víc než slovo

Udržitelnost a Freshlabels

Udržitelnost je nedílnou součástí naší DNA. Chceme vám nabídnout nekonvenční produkty, které se vyznačují skvělým designem, vysokou kvalitou, férovou cenou a zároveň odpovědností a ohleduplností vůči životnímu prostřední i lidem. Ne všechny naše značky jsou udržitelné, ale děláme všechno pro to, aby tomu do budoucna tak bylo. Chceme také inspirovat a edukovat, abyste se v problematice udržitelnosti neztratili. V neposlední řadě se i my sami snažíme být zodpovědnější a snižovat náš vlastní dopad.

Freshlabels vzniklo v roce 2006 s myšlenkou hledat a vybírat neotřelé značky, které splňují vysoké nároky nejen na design, ale i kvalitu. Od samého začátku pro nás bylo důležité dát zákazníkům možnost koupit si jedno kvalitní tričko namísto 10 „jednorázových“ v duchu našeho hesla Buy less, but better. Tématu udržitelnosti jako takovému jsme se začali více věnovat v roce 2015. V té době se začaly objevovat nové značky, které vznikaly s vizí změnit módní průmysl a ukázat, že to jde jinak, než jsme byli všichni zvyklí. Tím, jak naše udržitelné portfolio pomalu rostlo, jsme se v roce 2016 rozhodli spustit náš Sustainable tag a pomoct zákazníkům v lepší orientaci. Na jaře 2020 jsme spustili zatím nejkomplexnější způsob hodnocení udržitelnosti našich značek založený na přímé a transparentní komunikaci s našimi značkami.

Našim cílem je na sezónu podzim 2020 investovat 50 % prostředků na nákup zboží do udržitelné nabídky a poměr udržitelných produktů zvyšovat. Abychom mohli udržitelně rozvíjet naší firmu a být zodpovědní vůči našim zaměstnancům, musíme udržitelné portfolio zvětšovat krok po kroku tak, jak nám bude umožňovat trh. I proto jsme se rozhodli poslat náš nový evaluační dotazník na všechny značky a transparentně zveřejnit kompletní výsledky včetně informace o nevyplnění dotazníku. Doufáme, že i díky našim aktivitám dokážeme stále více zákazníků inspirovat a motivovat k tomu, aby dali svůj hlas udržitelným značkám.

Nejsme zdaleka dokonalí a v problematice udržitelnosti se snažíme neustále vzdělávat a posouvat. Víme, že neděláme všechny věci tak, jak bychom si přáli, ale je to náš plán a cíl. A doufáme, že se můžeme navzájem inspirovat a jít udržitelnější cestou společně.

  • 2020

    Otevíráme první Freshlabels Sustainable Store s čistě udržitelnou nabídkou. Spouštíme nový způsob hodnocení udržitelnosti na základě rozeslaných dotazníků. Zveřejňujeme konkrétní informace o výrobě a udržitelnosti u produktů od více než 40 značek.

  • 2019

    Připravujeme dotazník udržitelnosti a rozesíláme všem značkám. Startujeme projekt upcyklace kartonových krabic. Přicházíme s vlastní kolekcí FL C 01 vyrobenou lokálně z deadstockových látek. Prezentujeme interaktivní instalaci na Designbloku na téma udržitelnost. Nově začínáme používat plastové pytle ze 100 % z recyklovaného plastového odpadu.

  • 2018

    Nahrazujeme bublinkovou fólii skartovanými starými krabicemi a kartony.

  • 2017

    Podepisujeme PET Free pledge a zříkáme se balené vody.

  • 2016

    Představujeme Sustainable tag, který zákazníkům pomáhá najít udržitelné produkty.

  • 2015

    Ve spolupráci s Kamilou Boudovou pracujeme na prvních pravidlech hodnocení udržitelnosti.

  • 2013

    V rámci spolupráce se švédskou značkou WeSC se účastníme přednášek a diskuzí ohledně CSR aktivit

  • 2010

    První vlaštovkou v rámci udržitelných produktů je kolekce z organické bavlny od WeSC.

Co děláme ve Freshlabels pro udržitelnost my?

36 udržitelných značek

Aktuálně máme v portfoliu 36 aktivních značek, které si zasloužili náš Sustainable tag, takže splňují nadpoloviční většinu hodnotících kritérií. A v hledáčku už máme několik dalších. Udržitelně se tak u nás můžete obléct od hlavy až k patě. Stávající značky zároveň průběžně hodnotíme, takže některé můžou tag získat a některé o něj můžou přijít.

Komplexní a transparentní hodnocení udržitelnosti

Téměř celý rok 2019 jsme se věnovali vytvoření, rozposlání a evaluaci transparentního dotazníku udržitelnosti s cílem zjistit a předat co nejpřesnější informace ohledně udržitelných aktivit námi nabízených značek. Díky tomu můžeme ohodnotit všechny značky plošně na základě pevně stanovených kritérií týkajících se celého výrobního řetězce. Na detailu každého produktu se dozvíte, jak si která značka stojí a to včetně popisu jednotlivých aspektů udržitelné výroby. Uvádíme i to, když značka na náš dotazník zatím neodpověděla. Více o kritériích a způsobu hodnocení.

Recyklované a upcyklované balení

Jako internetový obchod se problematice balení věnujeme už hodně dlouho. Na zasílání použiváme pytle, které jsou ze 100 % z recyklovaného plastového odpadu a zároveň 100% recyklovatelné. Větší zásilky balíme do papírových krabic z recyklovaného a recyklovatelného kartonu. Všechny nové obaly postupně vylepšujeme tak, aby bylo možné v nich vrátit nevyhovující zboží bez použití dodatečné lepící pásky. K vyplnění balíků používáme namísto bublinkové fólie výplň ze skartovaných starých kartonů a krabic. V roce 2019 jsme navíc spustili systém upcyklace krabic, kdy část zboží posíláme v krabicích, které byly už předtím použity a byly by jinak vyhozeny. Ten se snažíme co nejvíce rozšířit.

Freshlabels Sustainable Store Praha

Na jaře 2020 jsme v Praze na Letné otevřeli dlouho připravovaný Freshlabels Sustainable Store, kde najdete jen udržitelné produkty, které získali náš Sustainable tag. Interiér od Lenka Míková Architects je vytvořený za částečného využití recyklace a upcyklace neboli využití starých a původních prvků. Záměrem bylo je zachovat, ale skrz nový kontext posunout jejich vzhled a celkový dojem do nové, současné polohy. V interiéru jsou také použity inovativní materiály jako např. Packwall desky z recyklovaného a za sucha slisovaného Tetra-Paku. Řešili jsme také flexibilitu a trvanlivost – hlavní výstavní mobiliář tvoří odlehčené modulární konstrukce, které se dají snadno přestavět a proměnit, případně i adaptovat časem na úplně jiný prostor.

  • PET free pledge

    V roce 2017 jsme podepsali PET FREE pledge ve spolupráci s dopper foundation. Tím jsme se zavázali k tomu, že na všech pracovištích – skladech, obchodech a kancelářích – nepijeme balenou vodu v PET lahvích. Kohoutková voda je skvělá a v kombinaci s lahvemi na opakované použití, které máme v naší nabídce, ji máme vždycky po ruce.

  • Přecházíme na LED

    Už několik let všechny naše nové prostory vybavujeme LED osvětlením, které spotřebovává výrazně méně energie.

  • Inspirace a edukace

    Chceme inspirovat naše okolí, aby se pro něj téma udržitelnosti stalo stejně důležité, jako pro nás. Účastníme se nejrůznějších přednášek a v roce 2019 jsme na Designbloku představili interaktivní instalaci, kde jsme ukázali moderní technologie i trendy v udržitelnosti ve spolupráci s "našimi" značkami.

  • Recyklujeme, recyklujeme a recyklujeme

    Ve všech našich kancelářích, skladech a obchodech důsledně recyklujeme veškerý odpad.

  • Nepodporujeme jednorázové tašky

    Namísto rozdávání jednorázových tašek zdarma si u nás můžete pořídit bytelnou recyklovanou papírovou tašku, náš signature shopper z organické bavlny s GOTS certifikátem nebo jednu z unikátních upcyklovaných tašek z plachet, které zdobily náš pražský Backpack Store.

Freshlabels využívá Cookies, abychom vám mohli poskytovat co nejlepší servis. Prohlížením našeho webu vyjadřujete souhlas s použitím Cookies.

Více informací Rozumím

Přihlášení

nebo

Přidejte se

nebo

Přidejte se k čerstvé komunitě a těšte se!

  • Neminou vás exkluzivní nabídky a slevy.
  • Můžete sledovat stav vaší objednávky.
  • Nemusíte pokaždé vyplňovat vaše údaje.
  • Můžete využívat Wishlist.

Zapomenuté heslo

Nové heslo vám přijde na e-mail.

Zavřít